מגמת הדיגיטציה של ההוראה והלמידה במוסדות להשכלה גבוהה נמצאת בתנופה מזה מספר שנים, וקיבלה חיזוק משמעותי במהלך משבר הקורונה. קורסים מקוונים, משולבים והיברידיים הפכו לדבר שבשגרה. לצידם, יותר ויותר מוסדות מעורבים בפיתוח ובשימוש בקורסים מקוונים רבי משתתפים (MOOCs). לצד התפתחויות אלו, גוברת ההכרה בצורך בטכנו-פדגוגים מקצועיים. בפיתוח ובהפעלה של הוראה ולמידה נתמכות טכנולוגיה מעורבים גורמים רבים: מרצים, מפיקי תוכן, מתכנתים, מעצבי למידה, תומכי הוראה ותומכי למידה, ומקבלי החלטות בדרגים שונים. תפקידם של הטכנו-פדגוגים לשלב בין הפדגוגיה (שיטות הוראה ולמידה, מוטיבציה, פיתוח כישורי התלמידים, אתיקה, הערכה וכו’ ) לטכנולוגיה (משאבי למידה פתוחים, מערכות וכלים לניהול הוראה ולמידה, מגוון מדיה חזותיים, קוליים ואינטראקטיביים, כלים ומשאבים מקוונים, טכנולוגיה ניידת, מציאות מדומה ורבודה, זכויות יוצרים, וכו’), לנתח את מטרות הפרויקט, לבחור את המודל הפדגוגי המתאים ביותר יחד עם מערכת המחשוב הטכנית הנאותה והכלים הרלוונטיים בכדי ליישמו במירב התועלת. טכנו-פדגוגים נדרשים לגשר בין הגורמים השונים, לייעץ – ובמקרים רבים לתת מענה מיידי לצרכים הטכניים, הפדגוגיים והעיצובים.